Vergelijk de oplossingen

Flexibel werken in de cloud? Of liever uw software en data op lokale computers? Wat de beste oplossing is, hangt af van uw specifieke situatie en wensen. Om het u makkelijk te maken, hebben wij de belangrijkste verschillen tussen Online Desktop en Werkplekbeheer in kaart gebracht.

Online Desktop:

Simpel, flexibel, zorgeloos

Werkplekbeheer:

Altijd kunnen vertrouwen op uw ICT

Wanneer Online Desktop?

  • Flexibel werken is belangrijk voor uw organisatie
  • U wilt direct werken zonder investering in hardware en licenties
  • U heeft weinig tijd voor beheer of weinig ICT-kennis in huis
  • Het aantal gebruikers varieert

Wanneer Werkplekbeheer?

  • U wilt optimale performance van uw huidige ICT
  • Gebruik blijven maken van bestaande infrastructuur
  • Veelvuldig gebruik van streaming media
  • U maakt gebruik van zware grafische applicaties

Kenmerken

  • Data en applicaties staan beveiligd op externe servers
  • Overal toegang tot de gepersonaliseerde desktopomgeving
  • Gebruik van elk gewenst device (PC, Mac, laptop, smartphone en tablet)
  • Snellere internet- en applicatieperformance

Kenmerken

  • ICT-beheer op afstand: geautomatiseerd en kostenbesparend
  • Gepersonaliseerde werkplekinstellingen
  • Altijd de laatste versies en updates van software en data
  • Opslag (vertrouwelijke) data op eigen servers

Voordelen

  • Geen aanschaf dure licenties of investeringen in hardware
  • Een professioneel ondersteunde ICT-omgeving die altijd werkt
  • Altijd werken met de laatste versies van software
  • Vast bedrag per gebruiker per maand: alleen betalen voor wat u gebruikt

Voordelen

  • Transparante, lagere ICT-kosten door remote beheer
  • Optimale installatie en configuratie van uw ICT omgeving
  • Multi device log on
  • Een verbeterde gebruikerservaring

Opties

  • Integratie met elke branchespecifieke software
  • Integratie met andere cloudoplossingen
  • Eigen computers te gebruiken als thin client, langere levensduur hardware

Opties

  • Hybride oplossingen mogelijk

Is het voor u inmiddels duidelijk of heeft u nog vragen? Maak de volgende stap en verken samen met QiQQ de mogelijkheden specifiek voor úw organisatie