Alleen betalen voor wat echt nodig is

logo_zonneburg
Zorgcentrum Zonneburg heeft 4 kleinschalige woonunits in Zeist en omgeving. De integratie van systemen op verschillende werklocaties bleek moeilijk te realiseren in de oude Novell-omgeving. Met Online Desktop werd het mogelijk vanuit elke locatie toegang te krijgen tot programma’s en bestanden.

Migreren naar een Windows-omgeving

Na een analyse van de beginsituatie koos zorgcentrum Zonneburg voor Online Desktop. Vergeleken met het oude systeem gaf deze oplossing optimale flexibiliteit: een extra werkplek op een externe locatie is zonder probleem snel te plaatsen. Bovendien is door standaardisatie van de software en besturingssystemen het gebruikersgemak aanzienlijk verhoogd. Dankzij de ruime ervaring van QiQQ met het overzetten van systemen, kon het migratietraject soepel en snel verlopen, terwijl het alledaagse werk gewoon door kon gaan.

Online Desktop geeft een helder kostenplaatje

Zonneburg ziet het verlenen van kwalitatieve zorg als hun belangrijkste taak. In het verleden ging er veel tijd verloren aan het nemen van beslissingen op ICT-gebied. Is de aanschaf van nieuwe software echt nodig? Past het in onze begroting? Online Desktop heeft deze zorgen weggenomen. In de virtuele werkomgeving staan altijd de laatste versies van software klaar bij het inloggen. Deze aanpassingen brengen geen onvoorziene kosten met zich mee, maar zitten gewoon in het standaard pakket van Online Desktop. Daarnaast evalueert QiQQ elk half jaar of de huidige oplossingen voldoen. Alleen het echt noodzakelijke wordt aangeschaft en onderhouden.

Voordelen

  • Werken in een gebruikersvriendelijke Windows-omgeving
  • Persoonlijke desktop beschikbaar vanaf elke locatie (ook onderweg en thuis!)
  • Transparante en lagere ICT-kosten
  • Betere voorbereiding op toekomstige aanpassingen en investeringen